A HR eszközei és kihívásai remote munkavégzés során

Lassan két hónapja működünk home office-ból mindannyiunk biztonsága érdekében. Ennek kapcsán Halász Judittal, a Stylers Group HR felelősével arról beszélgettünk, milyen kihívásokkal kell mostanában szembenéznie ebben a mindenki számára váratlan helyzetben.

Hogyan élted meg a márciusi váltást?

Azt tapasztaltam, hogy nagyon gyorsan átpriorizálódtak a dolgok. A HR-nek eddig is fontos volt, hogyan érzik magukat az emberek a közösségünkben, de márciusban hirtelen háttérbe került minden más folyamat és stratégia is, és méginkább az empátia, a gondoskodás és a kommunikáció kapott hangsúlyt. Az lett a fő feladatom, hogy beszélgessek a kollégákkal, és tudjam, kit hogyan érint ez a sok változás.

Hogyan változott a belső kommunikáció?

Arra törekszünk, hogy a kommunikációnk rendszeres és kiszámítható legyen. Mivel mostanában minden instabillá vált körülöttünk, és sok dolog, amihez hozzászoktunk, elveszett, még értékesebbé vált a rutin. Minden héten megtartjuk például a jelenlegi időszakra bevezetett Home Alone státuszunkat, még egyszer sem maradt el. Ez azért fontos, mert így mindenki tudja, hogy heti egyszer biztosan kap információt és kérdezhet is a menedzsmenttől – így a nyitott ajtó és a bizalom is megmarad akkor is, ha távol vagyunk egymástól. A Scrum módszertannak ez is az egyik előnye: annak ellenére, hogy felborult a napirendünk és az életünk, már hozzá vagyunk szokva, hogy a különböző státuszok, fordulók és rendszeres meetingek keretet adnak a munkanapjainknak.

Mi jelenti számodra a legnagyobb kihívást?

Leginkább az, hogy igazán meg kell dolgozni az információért egy HR-esnek. Azt, amit az irodában eddig látni lehetett egymás arcán, most meg kell kérdezni, utána kell járni, mi történt. Sokat kell beszélgetni, egyeztetni, írni, ezekre sokkal több időt és energiát kell szánni, mint korábban.

Honnan jött a közös játékok ötlete?

A közösség összetartása miatt kezdtük el ezeket a kisebb képbeküldős játékokat/háziversenyeket (#view, háziállataink, #workstation, #pasttravel, #foodporn). Szerencsére egy korosztály vagyunk, így a témák többsége mindenkit meg tudott szólítani, és szívesen nézegettük a fotókat. Az ilyen egyszerűbb játékok azért is jók, mert a résztvevők azonnali visszajelzést kapnak, lehet izgulni, számolgatni a szavazatokat, hogy vajon ki fog nyerni, és sok olyan dolgot is megtudhatunk egymás életéről, amelyet korábban, az irodában nem volt lehetőségünk megmutatni (vagy csak nem jutott eszünkbe).

Az egyik kollégánk akkor érkezett a csapatba, amikor már az egész cég átállt a remote munkavégzésre. Milyen élmény volt az ő onborading folyamata?

Szerencsénk volt ezzel kapcsolatban, mert az ő interjúi még személyesen zajlottak, mindenki érezhette a kémiát, és az alapján születtek mindkét oldalon a döntések. Nem éreztem az onboarding során nehézséget, bár nyilván más volt kamerán keresztül megismertetni vele a folyamatokat, mintha mind együtt lettünk volna az irodában. Tudtam, hogy Gergő talpraesett, mer majd kérdezni, és a többiek is segítőkészek voltak, figyeltek rá. Nem érzem úgy, hogy nagy akadályokba ütköztünk volna. Amire viszont sokat gondolok mostanában, hogy vajon milyen lesz egy olyan felvételi folyamat, ahol az önéletrajz beküldésétől kezdve minden más is online térben zajlik majd. Ebben tényleg érzek kihívást, mert sokkal jobban oda kell figyelni a másikra, ha csak kamerán keresztül látjuk, hogy ne maradjunk le semmi olyan apró jelről, amely hasznos lehet egy döntés meghozatalakor.

2020-05-15T07:26:43+00:00

Share This Post With Others!

Go to Top