Az utóbbi pár hónapban számunkra is egyértelművé vált, hogy működésünk a munkavégzés helyszínét tekintve talán soha nem lesz már olyan, mint korábban. Az irodai és az otthoni feladatmegoldás keveréke vált jellemzővé, amely újfajta kihívásokat hozott magával – például azzal kapcsolatban, hogyan tudunk egymásra igazán odafigyelni. Halász Judit, a Stylers Group HR felelőse összegyűjtött néhány tippet azzal kapcsolatban, hogyan lehetünk továbbra is jó kollégák.

„Bár június közepétől már visszavártuk a csapatokat a Stylers Group közösségi irodájába a megfelelő óvintézkedések mellett, a kollégák csupán 20-25 százaléka választotta ezt az opciót. Közülük is leginkább az adminisztratív és a projektmenedzsment területen dolgozók tértek vissza a korábbi körülmények közé, a fejlesztők visszajelzései szerint ők kifejezetten élvezték az otthoni munkavégzést és a hatékonyságban sem tapasztaltunk visszaesést. A munka jellegét és körülményeit tekintve nem volt kötelező a közösségi iroda használata, ám a járvány előtt csupán kollégáink 10 százaléka élt az otthoni munka lehetőségével. Egyértelműen azt látjuk tehát, hogy a jövőben az irodai és az otthoni munkavégzés egyfajta hibrid keveréke lesz megszokott az informatikai szektorban.”
Megváltoznak a megbeszélések
Kétlaki munkavégzés során az empátián még nagyobb hangsúly van, hiszen nem mindig tudhatjuk, hogyan telnek kollégáink napjai, milyen nehézségekkel kell megküzdeniük akár a munkájuk, akár a magánéletük kapcsán. Ezért fontos tudatosan arra törekdejünk, hogy a másik perspektívájából megértsük vagy átérezzük azt, amit ő tapasztal. Hogyan tegyük mindezt egy kamerán keresztül?
Testbeszéd, jelenlét
Online is ugyanolyan fontos időben érkezni egy megbeszélésre, hiszen ezzel a tiszteletünket fejezzük ki. Érdemes közelebb ülni a monitorhoz, hogy a résztvevők jól lássanak minket, tartani a szemkontaktust beszéd közben, és nonverbális kommunikációval folyamatosan jelezni, hogy valóban jelen vagyunk és odafigyelünk.
Érdeklődés
Ugyanakkor nem szabad elhanyagolni a verbális kommunikáció eszközeit sem. Szólítsd a nevén azt, akivel beszélsz! Nagyon sokat jelentenek a másik félnek a feltett kérdések (Jól értettem, hogy…?) és biztatások (Mondd végig, érdekel!). Egyszerre egy kérdést tegyél fel, és fontos, hogy várd meg rá a választ is. Kerüld el a kérdés előre megválaszolását, és ne adj alternatívákat sem – ezzel jelzed, hogy nyitott vagy mások gondolataira és ötleteire.

Felértékelődik a közösség és a transzparens kommunikáció
„Mindennek az alapját a transzparens és őszinte kommunikáció adja, ez nagyobb biztonságot nyújt a kollégáknak, mint ha csak a pozitív hírekről hallanak a cégvezetéstől. Fel kell készülnünk arra, hogy sokkal gyakrabban kell visszajelzést adni a menedzsmentnek a teljesítményükről és a vállalat piaci helyzetéről, ehhez meg kell találnunk a leghatékonyabb eszközöket és technológiákat. A karanténidőszak alatt azt is megkérdeztük a munkatársaktól, hogy mi hiányzik nekik leginkább az irodai életből, és meglepetésünkre nem a babzsákokat vagy kényelmes munkaállomásokat említették, hanem a közösségi terek kávégépeit. Felértékelődtek tehát az együtt töltött pillanatok, informális szakmai párbeszédek, ezeknek kell megfelelő keretet biztosítanunk az új, „hibrid” világban.”
![]()
Csatlakozz Te is hozzánk!
Ha szívesen lennél csapatunk tagja, itt megtekintheted nyitott pozícióinkat!



